Spletni brskalniki

sobota, 25. januar 2014

Rastrska grafika

Najbrž si lahko predstavljamo, da je za računalnik grafika oz. slika narejena iz pik. Vse črte, barve, senčenja, ploskve...,ki jih računalnik lahko izriše na zaslon, so rezultat nekega matematičnega računanja z biti.

Slike so lahko predstavljene kot:
  • Rastrske ali bitne slike
  • Vektorske ali predmetne slike

Rastrska slika

Rastrska slika je torej sestavljena iz posameznih pik ali pikslov, ki so urejeni v vrstice in stolpce (v ozadju je tu matrika). Vsak piksel se pokaže na zaslonu v določeni barvi. Če je slika črno-bela, potrebujemo za kodiranje barve piksel en bit: piksel žari belo (1) ali pa je črn (0). Slika je razdeljena na mrežo slikovnih pik (1024 x 1280).Vsaka pika je opisana z ustreznim številom bitov (4, 8, 16 ali 24 bitov).

Shraniti je potrebno podatek o barvi vsake pike:

  • če uporabimo le 1 bit, potem lahko definiramo le 2 barvi,
  • če uporabimo 4 bite za vsako piko, lahko opišemo 16 različnih barv,
  • kadar govorimo o "milijonih" barv (true color), opisujemo pike s 24 biti. 
Za zanimive primerjave si bomo ogledali nekaj primerov mojega lastnega slikovnega gradiva. Za fotografijo sem si izbral enega najpopularnejših spletnih brskalnikov - Google Chrome. Ogledali si bomo v slikarju obdelano fotografijo ročno narisanega loga, ter v slikarju ustvarjeno in obdelano sliko enake vsebine. Vse fotografije so shranjene v BMP formatu.




24-bitna globina

8-bitna globina

4-bitna globina

1-bitna globina






Primerjava z rastrsko grafiko v slikarju ustvarjene slike Chromovega loga:


24-bitna globina

8-bitna globina

4-bitna globina

1-bitna globina



Z izrazom bitna globina opisujemo največje možno število barv, ki jih lahko neka slika vsebuje. Večja kot je bitna globina, več barv bo slika vsebovala. Različnih barv je natanko 2ⁿ kot je bilo možno razbrati že zgoraj, pri čemer nam spremenljivka n predstavlja bitno globino. Slika je seveda lepša, če je mreža gostejša, s tem pa se veča tudi velikost datoteke in bo zavzela precej prostora v pomnilniku, saj je potrebno opisati več kvadratov. Velikost datoteke se tudi usklajeno povečuje s  številom barv, ki jih lahko prikazujemo. Vse pike so enako velike, število teh pik v sliki pa določa njeno kakovost – večje število pik pomeni ostrejšo sliko in s tem tudi večjo kakovost. Ko sliko obdelujemo in jo s tem povečamo ali raztegnemo, hitro opazimo, da postane rastrska grafika nazobčana, pokvarimo pa lahko tudi ločljivost slike.

Rastrska grafika se ponavadi uporablja v programih za slikanje. Tovrstni programi uporabniku omogočajo izdelavo slik na računalnikovem zaslonu na podoben način, kot da bi slikal na papir ali slikarsko platno. Bitne slike dobimo:

  • ko slike posnamemo z optičnim čitalcem ali digitalnim fotoaparatom;
  • posnamemo del zaslona z ustreznim programom;
  • sliko narišemo s programom za bitno grafiko (npr. Slikar, kot je v mojem primeru).








Ni komentarjev:

Objavite komentar